Gravel kolo SPECIALIZED Diverge 4 Expert SRAM Rival XPLR Nebula Metallic/sandstone Metallic
Kategorie: | Jízdní kola |
---|---|
Velikost kol: | 28" |
Typ kola: | Unisex |
Modelový rok: | 2026 |
Rám: | Specialized Diverge FACT 9r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc, UDH dropout |
Vidlice: | Future Shock 3.2 w/ Smooth Boot, FACT Carbon 12x100mm, thru-axle, flat-mount disc |
Řazení: | SRAM Rival AXS E1 |
Přehazovačka: | SRAM Rival AXS E1 XPLR |
Kazeta: | SRAM Rival E1 XPLR 10-46t, 13sp |
Kliky: | SRAM Rival E1 XPLR, DUB Wide, 40t |
Řetěz: | SRAM Rival E1 |
Brzdy: | SRAM Rival E1, hydraulic disc |
Přední výplet: | Roval Terra C Rim, 25mm internal width, 32mm depth, 24h, Tubeless ready, DT for Roval 370 hub, Centerlock disc, DT Swiss Competition Race spokes |
Zadní výplet: | Roval Terra C Rim, 25mm internal width, 32mm depth, 24h, Tubeless ready, DT for Roval 370 hub, Centerlock disc, DT Swiss Competition Race spokes |
Pláště: | Tracer 700x45, Tan Sidewall, Tubeless Ready |
Sedlo: | Body Geometry Power Expert |
Sedlovka: | Roval Terra Carbon Seat Post, 20mm Offset |
Řidítka: | Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare |
Představec: | Future Stem, Comp |
Omotávka: | Supacaz Super Sticky Kush |
The Ultimate Getaway Vehicle
Připraven závodit i vyrazit za dobrodružstvím. Gravel kolo Diverge 4 je postavené na nekompromisní závody i výpravy do neznáma. Technologie tlumení Future Shock 3.2, náš nejobratnější rám, průchodnost pro obrovské pláště a největší úložný prostor v kategorii gravel kol na světě – to vše nyní ještě lepší. Vydej se za horizont, postav se na pódium – Diverge zvládne s přehledem obojí.
V kostce
Použití - Gravel dobrodružství/Závody
Rámová sada -FACT 9r Carbon
Odpružení - Future Shock 3.2
Řazení/Zapletená kola -New SRAM Rival AXS XPLR / Roval Terra C
Úložný prostor - SWAT 4.0
Hmotnost - Diverge Carbon Comp: 8.90kg
Future Shock 3.0
O 53% hladší a o 11 wattů rychlejší jízda
|
|||
The Specialized Science ClubPři vývoji tlumení s technologií Future Shock 3.0 se náš výzkumný tým Specialized Science Club spojil s Německou sportovní univerzitou v Kolíně nad Rýnem, kde provedli nezávislé, kontrolované laboratorní testování a porovnali kola vybavená tlumením Future Shock s pevnými rámy. Testovací výbava: Podmínky: Výsledné největší síly v G a úspora energie:
Výsledky: Tlumení Future Shock nejen napomáhá absorbovat konstantní vibrace šotolinových cest, ale oproti konkurenčním modelům kol navíc tlumí i větší nárazy u řídítek a sedla o 53 %. Výsledkem je méně vibrací, menší únava a více konzistentní trakce v členitém terénu. Future Shock 3.0 je doopravdy rychlejší. |
|||
|
|||
20 mm plynulého odpružení
Snadno odladitelné, nastavitelné hydraulické tlumení bez kompromisů v citlivosti.
![]() |
Tajná zbraň na gravelJistota a přesnost řízení ti umožní pustit to naplno. Základní myšlenkou Future Shock je naše heslo Smoother is Faster, a nové tlumení Future Shock 3.0 posouvá tento slib na novou úroveň. Poprvé jsme tuto technologii použili u modelu Roubaix SL8, ze kterého se stalo nejpohodlnější a nejrychlejší endurance kolo na světě. Future Shock se záhy objevil na stupních vítězů dlážděného pekla v Roubaix i drsného gravelu na závodech Unbound. Tlumící prvek Future Shock 3.0 je umístěný mezi představcem a řídítky a nabízí 20 mm hydraulicky tlumeného zdvihu, díky kterému zvládá pohltit nárazy bez ztráty živosti a přesnosti řízení a zbytečné hmotnosti navíc. Tento tlumič je nyní ještě lépe nastavitelný, přizpůsobitelný a dostupný více jezdcům bez rozdílu velikosti kola. Díky vylepšenému těsnění hladce propluje veškerým chaosem, které si na tebe rozbité cesty přichystají rok za rokem a sezónu za sezónou. |
|
Vektorová pružnost
Sedlovka Terra nabízí perfektně vyvážený poměr tlumení a skvěle doplňuje rovnici odpružení dle naší filozofie Suspend the rider.
Roval Terra Seat PostOdpružený představec by sám o sobě bez pohodlné zadní části kola nedával smysl, a tak jsme Future Shock 3.0 doplnili sedlovkou Roval Terra. Nerovnosti a nárazy u zadního kola efektivně pohltí až 18 mm zdvihu – naše technologie přitom nejen tlumí nárazy, ale i stabilizuje jezdce a navíc drží zadní kolo přitlačené k zemi a zabraňuje ztrátám na cenných wattech. Tato technologie zajišťuje tzv. „vektorovou pružnost“ a přitom váží méně než 200 gramů. |
![]() |
Rider First Engineered
Dosud nejovladatelnější Diverge, precizně vyladěný pro všechny jezdce všech velikostí.
Future Shock 3.0 ti v kombinaci se sedlovkou Roval Terra umožní sebejistě proplout hrubým štěrkem a geometrie navržená dle naší filozofie Rider First Engineering dodává novému modelu Diverge dosud nevídanou živost – kolo jde za pedálem, kdykoliv si usmyslíš. Pod vývojem kola se podepsal Specialized Science Club, který stojí i za nejlehčím sériově vyráběným gravel rámem světa – Crux – a nejrychlejším závodním kolem na planetě – Tarmac SL8. Každý rám navrhujeme pečlivě dle požadavků cílové skupiny jezdců. Všechny velikosti přitom nabízí stejný komfort, okamžitou akceleraci a vyladěné ovládání. Specialized Off-Road Team RidersSofia Gómez Villafañe: 52cm Matt Beers: 61cm |
![]() |
Absurdně schopný
Nový úložný systém SWAT + průchodnost pro pláště až 50 mm
Divoký gravel, výlety do neznáma a závody o délce přes 300 km vyžadují kolo, o kterém se nám ještě nedávno mohlo leda tak snít. Pak jsme ale vynalezli úložný systém SWAT a začali experimentovat s širokými plášti a nové modely na sebe nenechaly dlouho čekat.
Jistota pro všechna dobrodružství
Geometrie a ovládání: přípraven překonávat hranice
Diverge 4 je náš dosud nejvíce progresivni gravel. Ať už se chystáš na závody či za dobrodružstvím, s Diverge 4 splyneš i v nejdrsnějších podmínkách.
Položenější hlavový úhel Hlavový úhel 71 stupňů (56 cm) zajišťuje delší stopu, rozvor a dodává na jistotě. |
Snížený střed Střed kola jsme snížili o 5 mm a díky tomu budeš mít mnohem větší jistotu a pocit, že sedíš „v kole a ne „na něm". |
Delší dosah Delší dosah (reach) umístí těžiště doprostřed kola a umožní více jezdcům používat kratšípředstavce. |
Délka řetězové vzpěry 430 mm Prodloužením řetězové vzpěry o 5 mm jsme dosáhli větší průchodnosti pro pláště a navíc vyvážili celkově delší předek rámu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Velikost:
Správný výběr kola je důležitý pro nejlepší výkon a pohodlí. Rozměry velikostí a geometrie uvedené na stránce juvacyklo.cz slouží pouze k obecnému srovnání. K výběru ideální velikosti kola navštivte naše prodejny JUVACYKLO, kde vám odborník pomůže zvolit vhodné kolo a jeho velikost pro vaše konkrétní potřeby.
Geometrie
49 | 52 | 54 | 56 | 58 | 61 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Délka klik | 165mm | 170mm | 172.5mm | 172.5mm | 175mm | 175mm |
Šířka řídítek | 380mm | 400mm | 420mm | 420mm | 440mm | 440mm |
Délka představce | 60mm | 70mm | 80mm | 90mm | 100mm | 100mm |
Šířka sedla | 155mm | 155mm | 143mm | 143mm | 143mm | 143mm |
Délka sedlovky | 350mm | 350mm | 400mm | 400mm | 400mm | 400mm |
Stack (Výška od vrcholu hlavové trubky po středové složení) | 563mm | 578mm | 592mm | 610mm | 634mm | 659mm |
Dosah | 365mm | 374mm | 387mm | 400mm | 412mm | 425mm |
Délka hlavové trubky | 90mm | 104mm | 116mm | 135mm | 161mm | 187mm |
Úhel hlavové trubky | 70° | 70.5° | 71° | 71° | 71° | 71° |
BB Drop | 85mm | 85mm | 85mm | 85mm | 85mm | 85mm |
Stopa kola (27,5 střed) | 72mm | 68mm | 65mm | 65mm | 65mm | 65mm |
Délka celé vidlice | 391mm | 391mm | 391mm | 391mm | 391mm | 391mm |
Vyosení vidlice (offset) | 55mm | 55mm | 55mm | 55mm | 55mm | 55mm |
Vzdálenost přední osa – středové složení | 604mm | 613mm | 626mm | 645mm | 665mm | 686mm |
Délka řetězové vzpěry | 430mm | 430mm | 430mm | 430mm | 430mm | 430mm |
Rozvor | 1019mm | 1031mm | 1041mm | 1060mm | 1081mm | 1102mm |
Délka horní trubky, horizontální | 521mm | 537mm | 556mm | 575mm | 593mm | 613mm |
Výška rámu v rozkroku | 700mm | 725mm | 754mm | 779mm | 805mm | 832mm |
Délka sedlové trubky | 400mm | 430mm | 470mm | 500mm | 530mm | 560mm |
Úhel sedlové trubky | 74.5° | 74° | 74° | 74° | 74° |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.